מכבי במהלך למניעת שכחת ילדים ברכב

    עפר גדנקן No Comments on מכבי במהלך למניעת שכחת ילדים ברכב

    כולנו חווים מצבי עייפות, מתח ושינויים בסדר היום ועל כן באחריותנו לאמץ הרגלי מניעה קבועים על מנת שהיקרים לנו מכל יהיו בטוחים

    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    זו השנה השלישית שמכבי שירותי בריאות יוזמת מהלך הסברתי בקהילה להעלאת המודעות ולמניעת שכחת ילדים ותינוקות ברכב, על רקע החודשים החמים שבפתח. חודשי אייר, סיון, תמוז ואב הם החודשים החמים ביותר בשנה בישראל, וכידוע חום קיצוני משפיע על תינוקות ופעוטות במהירות רבה וחמורה יותר מאשר על מבוגרים, בייחוד שעליית הטמפרטורות ברכב סגור מתרחשת כבר בדקות הראשונות.

    תופעת "תינוק נשכח ברכב" מתרחשת לרוב בזמן עייפות של ההורה, מתח נפשי או שינוי בשגרת ההסעה, של הילד שלא כביום יום. במצב כזה, הנהג הופך למעין "טייס אוטומטי", מצב אשר גורמת לעיתים לשכוח את משימתו החדשה להסיע את הילד והוא ממשיך בשגרת יומו. כך הוא עלול לשכוח את הילד ברכב. התופעה יכולה לקרות לכל אדם – אמירת "לי זה לא יקרה" לצערנו אינה תקפה לגבי אף אדם, כך מסבירים מומחי מכבי

    "כולנו חווים מצבי עייפות, מתח ושינויים בסדר היום ועל כן יש באחריותנו לאמץ הרגלי מניעה קבועים על מנת שהיקרים לנו מכל יהיו בטוחים", מסבירה מקדמת הבריאות המחוזית של מכבי, הגב' אנדרה הורביץ.

    לשם כך, במכבי יצאו בשנים האחרונות מהלך הסברתי במסגרתו הופצו עלונים בעלי מסרים, עצות מעשיות ואמצעי הגנה מפני שכחה על ידי הנחיות ברורות שחשוב לכל הורה לילד מתחת לגיל שלוש לאמץ על מנת למנוע אסון מיותר. הכלל הראשון הוא לוודא שביציאה אכן הרכב ריק מנוסעים. אך מנגד, כחלק בטיפול בהסחת הדעת, ההנחיה הרצויה ביותר היא בכלל להימנע מדיבור בנייד בעת נסיעה, אשר הוכח כמקור ראשי להסחת דעת. עצה יעילה נוספת היא השארת החפצים האישיים במושב האחורי כמו תיק, ארנק והכי חשוב המכשיר הנייד, שכן בלעדיו אנו תמיד חשים כי משהו חסר לנו. כמו כן חשוב לתכנן את הנסיעה  מראש, כולל תזכורת קבועה לפני תחילת הנסיעה בעת ההגעה למקום היעד וחשוב מכך, שיחה קבועה לבן הזוג בעת ההגעה.

    במכבי מאמינים כי כאשר כל הורה בזמן אמת יקפיד על הכללים האלו, ניתן יהיה לעבור את הקיץ בצורה שקטה ורגועה "אנחנו נמצאים בשיאו של הקיץ ולכן חשוב להקפיד על ההנחיות. כארגון בריאות מוביל מחובתנו להניע את הציבור לסדר פעולות נכון על מנת לדאוג שהיקרים לנו מכל יהיו בטוחים בכל עת", מסכמת הגב' הורביץ.



    0 תגובות